IverMatsGleb (1)

3 nye til Ko&Co

2 finne på og 1 passe på til Ko & Co: Vi har nylig ansatt AD-teamet Iver Schrøder og Mats Bergesen, og Gleb Levin som prosjektleder for eCommerce.

Nesoddingen Iver Schrøder flyttet til Oslo i 2003 og utdannet seg som fotograf. Han gikk gradene hos navn som Sebastian Ludvigsen, Pål Laukli og Alexander Hagstadius. Etter endt utdannelse ble Iver alltid skuffet over at det var en art director som bestemte hvordan han skulle ta bildene på shoot. Derfor bestemte han seg for i stedet å søke til Westerdals og bli AD selv.

Mats Bergesen startet sin utdannelse ved å ta en bachelorgrad i Digitale Medier ved Universitetet i Oslo. Med det i sekken begynte han i Funcom. Først som QA-tester for “Age of Conan”, og senere som Gameplay Designer for utvidelsespakken “Age of Conan – Rise of the Godslayer”. Dette ga mersmak på kreativt arbeid, som resulterte i at han startet på art director-studiet ved Westerdals.

– Vi visste at Ko & Co var gode på digital markedsføring og kommunikasjon, sier Iver og Mats som allerede har flere år bak seg som kreativt team. Da vi i samtaler ble gjort oppmerksom på deres tanker om å få mer kreativ kraft i byrået for å kunne utarbeide bedre og større kampanjer for sine kunder, ble vi enda mer nysgjerrig, uttaler gutta.

Og med flere kreatører følger behov for prosjektledelse
Derfor er også Gleb Levin ansatt som prosjektleder. Gleb, som opprinnelig kommer fra Russland, ble kjent med Norge etter å ha studert Strategisk Ledelse på Handelshøyskolen BI. Han har tidligere jobbet med Business Development hos start-up selskapet GetIntent, som er en RTB-basert DSP med hovedsete i Moskva og underkontor i New York. Han har og erfaring som manager og prosjektleder innen digital markedsføring fra milrab.no og Inspera.no.

Gleb Levin går inn på teamet til Jon Ragnar Steg og vil få ansvar sammen med Steg til å videreutvikle Ko & Co sin satsing på utvikling av større nettsteder innen netthandel og eCommerce.

– Dette er veldig spennende og morsomt for oss, sier daglig leder i Ko & Co, Nina Hølke.  Selskapet vårt har nå holdt på i rundt 2 år, vi har gått fra å være sterke på digitalt mediekjøp og produksjon, til også å bli et spennende og kreativ kommunikasjonsbyrå. Vår strategi er jo nettopp å rive ned de tradisjonelle skillene mellom reklame- og mediebyrå, for heller å tilby digital kommunikasjon som én felles oppgave som er sammenhengende. Med denne ansettelsen har vi nå fullgod kompetanse til å kalle oss et fullservicebyrå, sier en fornøyd Nina Hølke til Kampanje.

Iver og Mats er ikke bare et kreativt team ut av Westerdalssmia. De møttes første gang på Setermoen hvor begge avtjente militærtjenesten. Veien fortsatte til Det Norske Studentersamfund hvor begge jobbet frivillig for å bedre studenttilbudet i hovedstaden. Etter det har de hengt sammen i tykt og tynt og utviklet en samarbeidsevne som bl.a. resulterte i Sølv i Gullkalven 2014.

– Vi valgte Ko&Co fordi det er et spennende og fremoverlent byrå, sier det nyansatte teamet, Iver og Mats. Byrået er allsidig og fleksibelt, og brenner for det samme som oss – å finne frem til gode og kreative løsninger for kundene sine. Vi er takknemlig for tilliten de viser oss, og at de ønsker å la oss være med å forme byrået i tiden som kommer. Vi gleder oss til å komme i gang!

Skriv en kommentar

Laster