kjerstielisabeth

Bli bedre kjent med Elisabeth og Kjersti fra Rådgiveravdelingen

Personlige mål, utfordringer for bransjen og hvordan det er å jobbe i et selskap som Ko&Co, dette er noe av det Kjersti og Elisabeth letter på sløret om.

Vi er ikke Ko&Co uten de flinke folka som jobber her.  Derfor har vi lyst til å tydeligere vise frem våre medarbeidere, og har derfor laget en tekst-serie der vi snakker litt ordentlig om krig, fred, politikk og sånn, pluss litt om kommunikasjon og digital markedsføring. Først ut er Kjersti og Elisabeth.

I dag møter du:
Elisabeth Nordahl, Digital Planner, 25 år, rar, men ikke rar i negativ forstand, positiv og ler høyt til passe rare ting.
Kjersti Nelson Lavina, Rådgiver Performance , 30 år, pleide i ungdomstiden å være full av overraskelser, nå karakteriserer hun seg selv som skravlete og energisk. ( Vi synes fremdeles hun er full av gøye overraskelser).

sekskjappe_02

Hva gir deg energi i hverdagen?
Kjersti: – Snakke med folk! Og lære nye ting! Få til noe for en kunde, finne nye muligheter for kunder. Gode kolleger er viktig synes jeg.
Elisabeth: – Jeg liker veldig godt nye utfordringer, og at jeg opplever mestring underveis gir meg god trøkk til å fortsette. For at jeg skal yte maksimalt mener jeg også at gode kollegaer er utrolig viktig.

Hvorfor begynte du med digital markedsføring?
Elisabeth: – Jeg har Økonomi og Administrasjon fra BI, vi var innom markedsføring, men jeg ville fordype meg ytterligere. Det er en veldig spennende tid vi er inne i nå, det digitale er en del av oss, og jeg synes det er så gøy å kunne være med på å påvirke det som ligger bak det ”hvermansen” opplever av digital kommunikasjon.

Kjersti: – Digital markedsføring er veldig viktig innen forretningslivet i dag. Det er en global vekst i hele bransjen og dette gir spennende muligheter over landegrensene. Omfanget av muligheter og den teknologiske utviklingen gir meg muligheten til både å jobbe analytisk, teknisk og kreativt, noe som inspirerer meg til å hele tiden følge med i utviklingen og tenke nytt.
Elisabeth: – Et av de mest spennende feltene innen markedsføring i vår tid er «Programmatic Marketing». Utviklingen og mulighetene er enorme og det skjer noe nytt hver dag. Det å kunne følge og forstå forbrukernes digitale kundereise og utvikle strategier for å treffe og påvirke forbrukeren i kjøpsøyeblikket er utrolig spennende.

Hvilke oppgaver har du fokus på for tiden?
Kjersti:
 – Jeg jobber med å hele tiden forbedre vår forståelse av søkeintensjonen til forbrukerne. Det betyr at jeg ser på hvordan vi kan benytte Google og andre nettverk på best mulig måte. Jeg jobber også med å kople søk opp mot det vi kjøper i sanntid. Jeg prøver å ha mer fokus på fremtid enn fortid. Det er viktig å dra erfaringer, men også viktig til å tørre teste og feile litt.

Elisabeth: – Siden jeg startet i Ko&Co har jeg hatt en bratt læringskurve. Nå for tiden fokuserer jeg på optimalisering av målgrupper gjennom forskjellige verktøy og løsninger for kundene våre, og hvordan vi hele tiden kan bli bedre i et performance perspektiv på dette. For eksempel hvordan vi kan utnytte mulighetene bedre innen Programmatic, Søk og RTB sammen. Det er så mange forskjellige betegnelser på ting, så når kunder bruker oss vil jeg gjerne også at de skal ikke bare se den gode effekten, men også forstå hvorfor det gir resultatene de ønsker.

Kjersti: – Jeg tror digital markedsføring er et veldig tidsriktig valg innen forretningslivet i dag. Det er i vekst globalt og gir muligheter over landegrenser. Innen digital markedsføring kan man gjøre så mye, en kan jobbe teknisk, analytisk og også kreativt. Det er så gøy å alltid ha nye ting å lære!
Elisabeth: – Det skjer ting absolutt hele tiden, noe jeg liker veldig godt.


Hvorfor jobber du i Ko&Co?
Kjersti:
 – Jeg liker å jobbe her fordi vi har en god sammensetning av ansatte, med en kreativ, innovativ og involverende ledelse. Ledelsen er opptatt av at vi alltid skal være banebrytende og tenke nytt. Slik kan vi som bransje bidra til vekst for det norske samfunnet nå som oljealderen sakker litt av.

Elisabeth: – Jeg trives også godt med at det er et inkluderende miljø der vi verdsetter og trekker sammen all erfaringen vi har her. Vi er et lite selskap, men absolutt med et internasjonalt miljø med Gleb fra Russland, Nicola fra England, Alicia fra Canada og Tore fra Volda. Jeg tror at det gjør at tilgjengeligheten for innovasjon fra disse markedene er godt tilgjengelig for oss også.

Kjersti: – Etter å ha bodd i utlandet er jeg opptatt av at Norge må huske på mulighetene som er der ute, ikke kun igjennom oljen, men også annen type handel. Tidligere har våre forfedre emigrert til Amerika for å tjene til livets brød. Mange har gjort det bra. Jeg tror internett er den nye «skuta til Amerika, land of opportunities» men nå er det ikke kun Amerika, nå er det hele verden som ligger for våre føtter. Igjennom dataskjermen først, og så kan vi reise med skutene våre etterpå.

Hva har vært overraskende etter at du startet i Ko&Co? Hva er dine tanker rundt bransjen vi er i?
Elisabeth:
 – Jeg ble overrasket over hvor fort alt går! Jeg ser det bare i systemene vi bruker. En dag ser ”Interfaceen” slik ut, en annen dag er knappen jeg likte godt plassert en helt annen plass. Det er også gøy å få mer kunnskap rundt hvorfor akkurat den reklamen treffer meg. Det var mange flere parameter enn jeg tidligere har tenkt på.

Kjersti: – Jeg har skrevet mastergrad om financial performance og jobbet med internettselskaper i Russland. Der fikk jeg følelsen av hvor stort digital markedsføring virkelig er globalt. Jeg jobbet med små selskaper – det var folk som satser på USA og Kina som markeder, og dette gjorde at jeg fikk øynene opp for hva man kan gjøre på nettet.

Har du lyst å høre mer om hva Elisabeth og Kjersti kan hjelpe deg med, inviter de på en kaffe da vel.

 

Skriv en kommentar

Laster