pizzakina2

Bytte av Google AdWords-leverandør ga rekordvekst

Med virkning fra mai i år valgte Pizza & Kina Expressen å legge sin AdWords-konto i hendene til Ko&Co. Dette ser ut til å være et smart valg, for siden mai og frem til skrivende stund har antall bestillinger økt med hele 1400 % sammenlignet med samme periode i 2016. Budsjettet er så og si uendret.

Vi er godt fornøyd med de dokumenterte resultatene, sier Christopher L. Skjøthaug hos Pizza & Kina Expressen. Vi opplever også en mye tettere oppfølging nå, og dette kan nok også forklare mye av veksten, sier han.

Tidligere ble AdWords jobbet med via et tredjeparts program. Dette ble gjennomført med kun èn kampanje, brede søkeord og feil type søkeord, få annonser og ingen utvidelser. Videre ble budsjettet i for stor grad på display-annonser foran tekstannonse og søk.

Dette er en resultatendring vi aldri har sett maken til, uttaler Ida Tømmervik i Ko&Co. Riktignok har de organiske søkende gått noe ned, men nettoveksten er fremdeles svært høy, forteller Tømmervik som er rådgiver for Google sine produkter i Ko&Co.

Her er noen stikkord for hva som ble jobbet med på kontoen til Pizza & Kina Expressen:

  • Hele kontoen ble lagt opp på nytt, med utgangpunkt i nettsidens menyoppsett
  • Fokus på plassering og aktiv pris/bud-strategi
  • Annonsegrupper på brand, og mest vesentlige produktrelaterte søk
  • Passet på å ikke være begrenset av budsjett på ”late dager” – dager med høyest etterspørsel
  • Satt opp remarketinglister
  • Bruk av utvidelser (info, link, sted), geografisk begrensning til områdene som har restauranter
  • Automatiske regler på budgivning for første side, automatiske regler for å pause søkeord med lav kvalitetsscore
  • Supplert med remarketing display

Ble du nysgjerrig på om du har flere salg å hente fra AdWords? Ta kontakt med Ida eller Nina, så setter vi opp en workshop sammen med deg.

Skriv en kommentar

Laster