Bilde fra: http://newsroom.fb.com/products/

Hvorfor bør jeg bruke et mediebyrå på Facebookannonsering?

Når man driver business vet man at det å ha profesjonell ekspertise på ulike områder er et grunnleggende krav for å lykkes. Allikevel er det mange annonsører som lurer på hvorfor de ikke bare bør kjøre annonsering i sosiale medier selv. En fersk rapport fra Forrester viser at det er mer lønnsomt å bruke mediebyrå enn interne sosiale medier-team til annonsering på sosiale medier.

Ko&Co ønsker å belyse fordelene ved å benytte oss til denne annonseringen.

Det ser lett ut å gjøre det selv.

Facebook Business Manager har et enkelt brukergrensesnitt. Klarer du å administrere en side, klarer du også å sponse innleggene. Vi benytter imidlertid Power editor som er et verktøy for større annonsører. Dette gir større muligheter enn Business Manager, med blant annet lengre tekster og tidseffektiv metode for oppretting av flere annonser samtidig.

Vi vet hvem målgruppen din er

Det er en jungel av muligheter for segmentering og målretting, budgivning, plasseringer og analyse. Som i andre kampanjer legger vi opp en strategi tilpasset din merkevare før kampanjen settes opp. Vi har erfaring med hvilke valg som fungerer for din KPI. For å oppnå optimale resultater bruker vi kreative strategier, pixler, inkluderings- og ekskluderingsparametere, budgivningsstrategier og erfaring fra tidligere kampanjer. Fordi vi har kjørt kampanjer for millioner for flere kunder vet vi godt hva som er et godt resultat eller ikke og hvordan vi kan nå akkurat din målgruppe på best mulig måte.

Kompetanse kommer med tid og erfaring

Det grunnleggende går det fort å lære. Spisskompetansen tar imidlertid tid. Våre sosiale medier eksperter oppdateres jevnlig via kursing, workshops og tett dialog med teknologiekspertisen hos de ulike sosiale mediene. Ko&Co besitter en totalkompetanse med mange rådgivere. Flere personer gjør seg flere erfaringer på tvers av kundene våre. Dette erfaringsgrunnlaget drar våre kunder nytte av. I vårt fagmiljø diskuterer vi nye muligheter og trender, utfordringer og kreative strategier. Dette er den daglige jobben vår og det er viktig for oss å være best på området. Den kompetansen ønsker vi å dele med dere.

Trender og muligheter

Sosiale medier er stadig i utvikling og plattformene endrer seg jevnlig. Vi er tidlig ute med å teste trender og muligheter. Enkelte nylanseringer lanseres i ulike bolker til brukere. Vi er blant de første som får teste disse mulighetene ettersom vi er en stor totalannonsør. Dette fortrinnet ønsker vi å bruke til å hjelpe deg.

Kommunikasjonsbudskap

Vi har ekspertise på kommunikasjonsbudskap og erfaring med hvordan et budskap best bør utformes for de ulike kanalene. Internt i en bedrift oppstår det lett stammespråk. Å se hva som er folkelig og hva som er stammespråk er noe vi har kompetanse og er trent på. Vi benytter blant annet etablerte teorier når vi utformer budskapet.

Synergieffekter mellom ulike kanaler

Vi kan bruke erfaring og data fra kampanjer i sosiale medier når vi kjører ordinære digitale kampanjer. Denne bruken av data blir bare viktigere i tiden som kommer. Vi når rett målgruppe, på rett sted, til rett tid og rett pris.

Intern kompetanse

En Facebookkonto drives best i samspill mellom byrå og kunden. Vi anbefaler i de fleste tilfeller at kunden selv står for den daglige driften av siden med moderering og svar på kommentarer. Mediebyrået bør ha ansvar for kampanjer for å sikre helhet i kommunikasjonen mot dine kunder.

Ønsker du å lære mer om strategi i digitale kanaler og sosiale medier? Meld deg på vårt kurs i Online Marketing

Skriv en kommentar

Laster