desk

Google Analytics – Grunnkurs

Google Analytics blir av mange betraktet som det beste analyseverktøyet for å måle trafikk til en nettside. Riktig bruk av Analytics gir gode beslutningsgrunnlag og forståelse av trafikkmønsteret. Samtidig er det viktig å definere de viktigste KPIen for siden, slik at man unngår å bruke for mye tid på mange tall, nettet er lett å måle og tallmengden kan i mange tilfeller bli større enn nytteeffekten.

Kurset har til hensikt å gi deg grunnleggende forståelse og kunnskap i bruken av Google Analytics som webanalyseverktøy. Kurset er til for deg som enten sitter som redaktør av eget nettsted, eller jobber som analyseansvarlig for nettstedstrafikken til eget eller kunders nettsted.

Kort oppsummert vil du lære følgende:

  • Introduksjon til Webanalyse
  • Oppsett av Google Analytics
  • Implementering av Google Analytics på nettsted
  • Brukeradministrasjon
  • Oppsett og definering av mål/KPI
  • Uttak av rapporter
  • Nøkkeltall og trafikkilder
  • Oppsett av dashboard

Kurset er i hovedsak praktisk anlagt og vi vil fokusere på bruken av Google Analytics, for å kunne bruke funksjonene er det imidlertid også erfaringsmessig behov for noe teknisk gjennomgang av emnene for å få full forståelse.

Hva vil du lære?

I dette kurset ønsker vi å gi deg som nettstedsansvarlig en god innføring i de viktigste funksjonene. Etter ferdig kurs vil du kjenne til grunnleggende funksjoner og rapporter i Google Analytics. Du vil vite hvilke tall som er de viktigste, hvilke som er mulige å få hentet ut av Google Analytics, og få en gjennomgang av hvor du finner disse i grensesnittet. Du vil også få en innføring i hvordan du jobber med implementering av scripts på nettsiden.

Dette kurset tar for seg følgende:

Oppsett og adminsitrasjon

  • Hvordan sette opp Google Analytics
  • Oppbygning
  • Adminsitrasjon av brukere
  • Oppsett av mål

Salgstall og konvertering

  • Antall salg i ønskede perioder og smarte benchmarks
  • Hvilke trafikkilder gir mest trafikk og salg
  • Hvilke produkter selger mest
  • Hvordan fordeler salget seg på ulike plattformer?

Trafikktall

  • Slik leser du av hvor brukerne kommer fra
  • Hva forteller disse tallene deg egentlig?
  • Hvordan bruke trafikktall til målrettet økning av trafikken

Kampanjesporing

  • Slik setter du opp enkel kampanjesporing med Google Analytics
  • Hvordan bruke kampanjesporing til å velge ut de effektive markedstiltakene
  • Hva er det egentlig disse tallene sier noe om?

Pris: 4.500,- per deltaker (eks. mva.)

Ønsker din bedrift et spesilatilpasset kurs i Google Analytics? Vi spesialtilpasser kurs etter behov for 3 eller flere deltakere.

Ta kontakt med Analytics-teamet vårt om du er interessert i å være med på et av våre kurs, eller om du ønsker et tilbud på spesialtilpasset kurs for din bedrift.

Skriv en kommentar

Laster