google

Ta en helsesjekk av ditt nettsted!

En rask analyse av ditt nettsted vil avdekke feil og mangler det kan være enkelt å korrigere.
Med en helsesjekk av ditt nettsted vil du kunne øke oppmerksomheten og interesse, øke synlighet og minske feil og problemer. Det er dumt å legge mye innsats inn på å lage og markedsføre en side for så å finne ut at man ikke får noe «gratis» gjennom søk.

Google endrer kontinuerlig reglene for hvordan de indekserer sine sider. Mange har sikkert fått med seg deres siste, store oppdateringer der fart, mobil og innhold ble tillagt større vekt enn tidligere. Dette kan slå negativt ut for synligheten av ditt nettsted.

Vi har tidligere omtalt mobilvennlige sider, les om dette her. Flere endringer vil også komme.
Ko&Co og Synaps tilbyr nå alle sine kunder og samarbeidspartnere en såkalt helsesjekk. Denne sjekken vil inkludere:

  • Rapport
  • Score på de tre hovedområdene teknisk score, (Google rank, Domain Autority,Page Autority)
  • Om du har en teknisk rigg som viser hvordan Google oppfatter din side
  • Hva som må endres for å oppnå bedre synlighet
  • Feil på side med forslag til retting
  • Hvor mange sider som er indeksert, indeksert betyr i denne sammenhengen hvor mange av dine sider Google og andre søkemotorer ser.
  • Brukervennlighet, farten, mobilvennlig
  • Google vil øke kravene til en nettside/mobilside ytterligere, så flere av dagens godkjente sider vil likevel bli diskvalifisert. Dette kan det være viktig å planlegge for vil skje.
  • Nedlastingshastighet av siden din.
  • Sosial Media, hvor populær er du i sosiale medier? Google har sluttet å indeksere Facebook, dette betyr at twitter blir viktigere fremover. Hvor synlig er du her?
  • Negativ historikk med domenet ditt, tidligere ompeket

Med 1,6 millioner søk i Norge i timen er dette et område som det er viktig å være best mulig. Ta kontakt om du vil lære mer om SEO og synlighet i søkemotorer, så kommer vi innom en tur.

Skriv en kommentar

Laster