billy_bilde

Budget sin sommerkampanje tar sikte på å engasjere en yngre målgruppe på en litt utradisjonell måte.

Møt vår venn Billy!

På vårparten fikk vi en utfordring av Budget; de ønsket å øke kjennskap til Budget som leiebilaktør, forynge merkevaren og skille seg ytterligere fra Avis (som er samme selskap). Med begrensede midler, og med viten om at det ofte er vanskelig å skape de store resultatene med tradisjonelle digitale displayannonser, har vi jobbet frem en kreativ idé som har til formål å engasjere målgruppen på deres premisser.

Målgruppen (unge nordmenn) er glad i opplevelser og å reise, og det ønsker Budget sin kampanje å skape engasjement rundt.
Resultatet er Billy – en Mini cabriolet som skal reise rundt Norge i sommer. Billy koster 1,- dagen, og kan kun bookes på Facebook.

Med kampanjen ønsker vi å skape en ”snakkis” i målgruppen, stort engasjement i sosiale medier og til syvende å siste øke kjennskapen til Budget som leiebilaktør. Med Billy-kampanjen trenger du ikke god økonomi for å få en god opplevelse – og brukerne selv produserer innhold til Budgets egne kanaler gjennom bilder og film når de låner bilen. Bloggeren Ida Wulff er kampanjens ambassadør, noe som har gitt ekstra «boost» i lanseringsfasen.

Vi håper Billy får sett mye av Norge i løpet av sommeren. Kanskje du også blir en av de heldige og får låne Billy i noen dager. Husk at om du ser Billy, så ta et bilde med han, da har du nemlig mulighet til å vinne hovedpremien som er et ukespass til Øya festivalen!

Du kan følge Billy gjennom sommeren på Facebook HER

Skriv en kommentar

Laster