adwords

Google AdWords nyheter

Forrige måned annonserte Google noen nyheter innenfor AdWords under Google Performance Summit. Det skal skje mye spennende fremover! Her har vi laget en liten oppsummering som vi tror er svært relevant for deg som jobber i digitale kanaler.

Nytt annonseformat
I løpet av 2016 vil det bli mulig å ha lengre overskrifter og annonsetekster. Overskriftene utvides fra en overskrift på 25 tegn, til to overskrifter med 30 tegn hver. Selve annonsetekstene vil utvides fra to linjer med 35 tegn hver, til en linje med 80 tegn.

Totalt vil det altså være 140 tegn å skrive annonse på, fremfor 95 tegn, som det er per i dag. Det kan være lurt å allerede nå begynne å tenke på hva de nye annonsene skal inneholde.

Enkel bygging av display annonser
Det vil bli mulig å enkelt lage display-annonser ved å legge inn overskrift, beskrivelse, bilde og URL. AdWords vil tilpasse det til sine formater i Google Display Network.

Individuelle bud
Før har man kunnet sette individuelle bud kun på mobil, fra -100% til 300%. Nå skal det bli mulig å sette individuelle bud både på mobil, desktop og tablet, og de kan settes fra -100% til 900%.

Lokale søk annonser
Annonser vil bli vist i lokale søkeresultater på Google søk og i Google Maps. Dette kan man bruke ved for eksempel å gi en verdikupong på en kopp kaffe om noen søker etter kaféer i nærheten, slik at kunden vil ha en grunn til å velge akkurat din kafe.

Beacons
Det vil bli implementert funksjoner for Bluetooth beacons for å forbedre nøyaktigheten for lokasjons data til butikken. Dette vil gi bedre mulighet til å måle effekten av annonsering online til offline, da annonsører med fysiske butikker i mye større grad kan måle effekten digitale kampanjer har på butikk.

Skriv en kommentar

Laster